4. feb. 2015

reste genser

Hei igjen.
Det e no blitt en stund sia eg la ut nokka her, men det betyr ikke at eg ikke har gjort nokka..
eg fikk endelig til å finne ut ka passe deig var å fikk bakt nokka lefse før jul, fikk faktisk også til å kjevle dem nokså rund og... imponert. 
før jul så laga eg to par tøfla. det ene parret strikka eg i trysil garnet, å plagdes nokka vanvittig med å få dem som eg ville ha dem når eg tova dem, men det gikk greit til sluttt.
Det andre parret strikka eg i garnet Eco Alpakka. det e blitt nokka resta etter de genseran eg har strikka i det garnet. 
Tøflan blei myk og god. Eg har aldri tova nokka i alpakka før, så gjore eg det for hånd.
Har ikke bilda av de tøfflan...

Så va denne "varme" genseren. Den strikka eg til samme jenta som fikk tøfflan. Ho e "lett" frysen av seg, å eg tenkte at det da ville være godt å ha en myk deilig varmegenser.
I utgangspunktet så skulle eg strikke en "hjemme" genser, sia eg bare blei å bruke restegarn, men resultatet blei ikke så verst, så ho kan jo faktisk bruke den om ho skal ut en tur for å handle å.
Denne jenta som eg strikka genseren til, e ei som eg har kjent fra ho va lita, å eg må bare si at eg e full av beundring for ho.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar