22. feb. 2014

masse jobb og litt pause:)

No sitt eg å hold på med vikingdrakten, akkurat no e det underkjolan som tar tid, etter masse ufine ord og opprekning, fikk eg hjelp hos ei dame som e kjempeflink med søm, og som syr bunad. Det viste seg at eg har gjort det meste av håndsøm galt, men blei MEGET overrasket når eg såg kor lett det kunne gjøres. 
No har eg lært litt om bunadsøm  :)

Ellers så har eg en del igjen på denne festdrakten. må veve litt  (brikkeveving), frynse sjalet, finne på nokka stili som eg kan ha i belte endene. 





Men så må eg jo ha nokka pausearbeid, så eg strikke litt "oll læsta" når eg har tid til litt tv titting.  Her e de første eg noengang har strikka med mønster. Mønstret er fra boken Sokker- hele året av Bitta Mikkelborg. de her heter Fergemannen. eg har strikka dem i garnet Sterk.

2 kommentarer:

  1. Flettene ser ut som blir kjempebra! Og fergemannen-lestene er SÅ fine. De jeg strikka ligger enda på vent, det er ikke avgjort hvem som blir den heldige. Nå ligger minsten og sover, så da har jeg anledning til å strikke litt. Han er såpass pjusk i dag at når han er våken, trenger han fanget.

    SvarSlett
  2. Det her er brikkeveving, men no vet eg ikke om eg treng de her båndene. Vi e stadig i utvikling med drakten, I dag har eg jobba med masse små pirk på den naturfarga lin-serken. da frøkna kom hjem fra leiren i dag prøvde ho den, å kom med masse nye idee'a sammen med bestemor...
    trur ikke eg blir ferdig med de serkan- noen gang....
    Glede med til det kommer til den dagen at eg kan begynne å jobbe med selve drakten og sjalet...
    har selvsagt litt pausearbeid (lester) som ligg ved siden av å venter ;)
    God bedring til minsten

    SvarSlett